Cuma, Kasım 10, 2006

veterans gununde calismak


Allah' im neydi gunahim diyorum. ben guzelce kanzashi yapicam diyerekten sapuk hoca beni gene buraya getirtti. bende protesto seklinde hic is yapmicam. bugun toplanti yapicaz diye tutturdular ama hic biride parmagini kaldirmiyor. neyse hemen el attim vede 2 de bulusucaz simdi ben o saate kadar uyduruk isler yapicam mesela manga okurum anime izlerim ohhh, keske desperate housewives dvd sini getirseydim onu izlerdim pehhh
neyse simdi modern sabahlari dinliyorum, oktay gene olmus ekmek banarken. ege ve fahir sunuyor programi. fahir ile kardesimi yatak kertmesi yapicaktim ama sonra baktim agca fahiri oldurur yani. cok komik oglan ama benim kardes bogar onu bi kasik suda ondan bozdum kertmeyi.
simdi bu programda yemek anilarindan bahsettiler bende yaziyim anilarimi dedim

1- simit; ailecek sabaha kadar oturdugumuz zamanlarda babam sabah 3-4 arasi gidip sicak sicak simit alirdi, peynir domates salatalik cay yerdik erkenden kahvalti. sonra gunesin dogusunu izleyip uyurduk. bolede yarasa ailesi imisiz.
2- karadeniz pidesi; obur ailem pide yemek icin 2 saat yollara dusup samsuna gider karadeniz pidesi yerdik. ben pideyi cok severim, bazen annem ic yapardi bole kiymali, yada patatesli (pastirma var icinde) vede kardesim agca ile biz yollara duser firina gotururduk, orda amcalar pideleri yaparlari gozumuzun onunde bizde onlari sicak sicak eve getirirdik.
3- profiterol; annem her sosyal pasajina gittigimizde (ki bu her ankaraya gittigimizde olurdu) hemen pasajin yaninda olan bir pastahanede bize profiterol alirdi ahhhh cuce boylarimizla milletin cantasini koydugu yerde yerdik kardeslerimle. sonra o pastahaneyi kapadilar bole corap dukkani gibi bisi oldu yikildik. neyse simdi ozsut var kardesimle gidip orda profiterol yiyom. napalim ankarada inci pastahanesi yok
4- sosisli sandvic; bu da ankarada annem kuafor Ibrahim'e gittiginde (sabah 8de gidip aksam 7de cikiyorduk) saclarimiz yapilmis bi halde bole adi 'sandvic' mi ne olan bir buyukcene bir bufeye giderdik, agca ile ben sosisli sandvis vede limonata icerdik. ahhh cok guzeldi ooo.
5- balkaymak dondurma; gene samsuna gittigimizde (evet buyuk ihtimalle pide filan icin) Balkaymak dondurma yerdik, annem uc top alirdi bize 1 yada 2 top alirdi babam kizardik. cikolatalisi bole nerede ise simsiyahti ahh cok severim.
6- cevizli, hashasli corek; feriha babaannem amasyanin unlu coregi evinde bole 40 kisiye filan yeticek sekilde yapar, tepsi tepsi bende onu en sevdigim peynilerle yerdik vede cay tabii. ellerime bole hashaslar yapisirdi, cay bardagida yag icinde kalirdi, babaannem hemen bardagi degistirirdi canim benim.
7- yagli; simdi isminde de belli oldugu uzere, bol yag ve hashasli gene bir corek gibi bisi bu, sac uzerinde pisirilir. bizim evde kis hazirliklari cercevesinde konserve yapilirdi, bole kocaman bir kazani tahta komur uzerinde kaynatarak onu yaparlardi sonra o atesin uzerine sac koyup teyzeler yagli yapardi tabi gogce onu ham hum saralop yapardi.
dusundum cok yemek anim var burda durayim bari heheeh

2 yorum:

doganslx dedi ki...

off ne yapmissin, bunu okuyunca yeni ogle yemegi yememe ragmen gidip bir seyler yiyesim geldi. dolapta da bi sey yok galiba pek, disaridan da simitci gecmiyor bizim mahallede. dur bakalim..

Gogce dedi ki...

kusura bamya kardessss:)