Pazar, Aralık 13, 2009

yeter ki sen iste Nalan!

hemen buldum Chai cayinin tarifini :) Benim is yerinde hintli bir arkadasim var onun dedigine gore "chai" caya verilen genel ad aynen bizim gibi, japonlarda chai diyor cinlilerde chai diyor aynen bizim gibi, ne guzel dimi? ama tembel amerikalilar hintliler icmeyi sevdigi bu baharatli caya "hai" ismini takmislar. Ben de bir cok insan gibi starbucksda ictim ilk defa. sutlu icerseniz (latte hesabi) mukemmek bi kiz icicegi. daha sonra evde yapmak icin stash tea markasinin chai'yi almaya basladim gavuristanda bulunanlara ve tembel olanlara tavsiye ederm, icine sut katmadan icilebilinen super bi caybu.
amma diyorsaniz ki ben bunu evde yapicam, hatta tarifi benim damak tadima gore mukemmellestiricem o zaman soyle yardimci olayim size.
Soguk gecelerde sicak suya sadece kiyilmis zencefil atsaniz bile icinizi isitiyor hani kafein uykum kacar filan diyorsaniz, zencefil cayi super bisi. tabii ki Chai'in icindede var zencefil, Bu stash 'in dedigine gore; zencefil, tarcin, karanfil, siyah cay, yenibahar, kucuk hindistan cevizi (rendelenmis), ve kakule(yada hemame) ile yapilmis "Chai"
internette buldugum tariflerden en bu gruba uygun olani soyle;

4 karanfil
2 kakule
1 kasik tarcin
3 bardak su
1/4 cay kasigi rendelenmis zencefil
1/8 cay kasigi karabiber (karabiber sutlu yapildiginda guzel oluyor)
1/2 bardak sut
2 cay kasigi seker
1 kasik siyah cay

Kakule, karanfil ve tarcini bi guzel dovun ve su, zencefil, karabiber ile bunlari kaynatin. Kaynadiktan sonra testen alip agzini kapatip bes dakika demleyin
Sut ve sekeri ekleyin ve tejrar kaynatin, kaynadiktan sonra cayi ekleyip atesten alip 3 dakika demleyin. Demlenmis cayi suzup servs edin efenim :)
Bne bu tarifi denemedim tabii ki, ayrica icinde o kadar cok baharat var ki herkesin sevicegi bi tarfi bulmak zor. Ondan sizlere bol sans diliyorum :) afiyet olsun.

1 yorum:

nalan dedi ki...

Sağol prensesim benim isteğimi yerine getirmek için gayret sarfetmişsin ben de kakule alıralmaz hemen yapacağım.Damak tadıma uyacağından eminim,baharatları severim karanfil tarçın ve zencefili ise özellikle çok severim.
Türkiyedeki hediye seramonisini merak etmişsin...ohoooo iş öyle ilerlemiş ki sevgili meslekdaşlarımızın hediyeleri ;organizatör sınıf annesi hanımların marifetiyle altın bilezik,tektaş yüzük vs gibi maddi tutarı önemsiz küçük armağanlar(!)şeklinde veriliyor.
Anneniz ve benim arkadaşlarım gibi hediyenin bahçeden toplanan birkaç çiçek veya yürekten kucaklama eşliğindeki bir öpücükten başka bir şey olamayacağını empoze eden öğretmenler kalmadı.
uzun cümlelerimle seni sıkmadığımı umarak kocaman bir yılbaşı öpücüğü yolladım sana muck