Cuma, Ocak 05, 2018

Podcast listem

cok severek , her bolumunu dort gozle bekleyerek dinledim podcastler
1- her zaman moralimi duzelten, gulduren, sinirlerimi gevseten program Modern Sabahlar, karnaval appinden canli dinlemek de mumkun. zaman farki sebebi ile ben sadece podcast olarak dinliyorum. 

2-Sanirim podcast listelerinin hep ilk 10nda olan program bu. her bolum genelde bir tema uzerinde bir kac hikayeden olusuyor. bazen cok hafif, eglenceli bazen dusundurucu bazen aglatan program. En sevdigim bolumler asagida.

























3- Radiolab degisk bir program, bazen bilimsel konulara deginiyor bazen this american life gibi gercek hikayeler anlatiyor. hemen hemen her bolumu mukemmel. Diger sevdigim tarafi eger bolum icinde kufur ve ya rahatsiz edici ogeler varsa bunu uyari ile belirtmeleri.
sevdigim bolumler asagida.





















4- The Daily, New York Times 'in 20-30 dakikalik o gunun onemli haberlerinde genelde bir ya da iki tanesini irdeledikleri program. en karisik konulari bile cok sakince ve cok direk sorular ile inceliyorlar. 2017'nin en son bir kac programi o senenin en guzel bolumleri idi. ayrica yazmadim buraya 

5- the countdown, ilk sezonu gunes sistemindeki gezegenler hakkinda idi, bayildim, hatta dinlerken uykuya bile dalabilirsiniz. ikinci sezon uzay yolculuklari sirasinda olan kazalar ile ilgili. uyumasi biraz zor yani :P kufur vs icermiyor, cocuklarla dinlenebilir.

6- On the media. bu program medyayi inceliyor ve sIk sIk elestiriyor, kendilerine sIk sIk cuvaldizi sokuyorlar ve gunluk haberleri derinlemesine inceliyorlar. The daily'e benziyor ama cok daha derin inceliyor zaten daha uzun bir program. 

7-Radio lab presents : More perfect. Acikcasi ilk once radiolab dinledigim icin dinledim ve aninda muptelasi oldum. abdnin en yuksek mahkemesi ile ilgili. Hukuk ile en ufak alakam yok ama ben bile merak ile her bolumunu dinliyorum. insan dogasini inceleyen herkesin sevecegi bir podcast. bir bolum dinleyin anlarsiniz ne demek istedigimi.


8-Selected shorts, her bolumde 2-3 tane hikaye okuyor aktorler. hikayeler cok degisik, okuyanlar aktor olduklari icin dinlemesi cok keyifli. malesef cocuklar icin uygun degil cogu bolum.

9-Invisiblia. Bu program insan duygularini inceliyor. nasil anlatsam , bolumler bitmesin istiyorsunuz, siir gibi cok guzel her bolum malesef ilk bir kac podcast gibi yuzlerce bolumleri yok henuz. bazi bolumler ruhumu cokturtu ama olsun gene de dinliyorum, cogu bolum dunyami genisletiyor 

10- Undiscovered: cok tatli iki abla sunuculari bu programin. Bilimsel konularin arkasindaki hikayeleri anlatiyorlar. cok eglenceli ve ogretici.

11- Star talk Radio. Cosmos belgeselini izlediyseniz Neil Degrass tyson'i taniyorsunuz.genelde astrofizik ile alakali konularda oluyor programlar. Genelede Neil ya da baska bi sunucu bir komedyen ile sunucyor programi ve bir ya da daha fazla bilim insani / unlu ile roportaj yapiyor. genelde her program dinleyicilerin sorularini da cevapliyor. Guzel program ama sunu da soylemeden gecemeyecegim, bazen fazlaca bel alti espri yapiyorlar ve ben buna sinir oluyorum. cocugumla dinlemek istiyoum zira konular cok guzel ama surekli bu ne komik ne de yerinde olmayan espriler yuzunden rahatca dinleyemiyorum. ama gene de dinliyorum. hatta bir ayrica program yaptilar spor ve fizik ile ilgili, malesef ilgi alanimda degil onlari atliyorum.

12- S-town. This American Life calisanlarinin yaptigi bir dizi diyelim buna. devami yok yani, bir sezonluk dizi gibi. Konuyu anlatmak zor, degisik bir insanin hayatini anlatiyor ama podcast aslinda bu adamin yasadigi sehri incelemek amaci ile basliyor,fakat ana karakter cok daha ilginc cikiyor. icinde intihar ogesi var, rahatsiz olan dinlemesin diye uyarimi yapayim.

13- Nature podcast
Nature dergisinde cikan makaleler ve haberler ile kisa ozetler. cok temiz cocuklar ile rahatca dinlenecek bir program. 

14- Science magazine podcast
Science dergisinde cikan makaleler ve haberler ile kisa ozetler. cok temiz cocuklar ile rahatca dinlenecek bir program. 


Hiç yorum yok: