Pazartesi, Nisan 27, 2009

Vize anıları

simdi benim tecrubelerimi isteyenler kullanir diyerekten yaziyorum anacigim. onceden soyleyeyim, hakkaten hic bir sekilde uzman degilim sadece Almanya vizesi icin basvururken benden neler istendi filan onlari anlaticagim.
simdi ben tabii gitmeden bir hafta once telefon ile randevu aldim sanirsam 23 lira ucreti var bunun. biliyorsunuz ben ABD de calisiyorum, bende Turk vatandasiyim diye Turkiyeden basvurmam gerekir sandim. Megerse Amerikadan basvurmam gerekiyormus. tabii bunu randevu alirken ogrendigim icin, ve ucak biletlerim coktan alindigi icin ben gene pasa pasa geldim Ankaraya. Getirdigim belgeler;
1- Vukuatli nufus kayit ornegi ve fotokopisi
2- Gecerli Pasaport ve fotokopisi
3- ABD'de calisma iznimin kayitlari ve fotokopisi
4- Calistigimin yerin tatile izin verdigine dair belge
5- Isyerimden bana odenen maasa dair belge
6- Ucak biletleri
7- Seyahat sigortasi (25 lira) ve fotokopisi
8- Stef'in Amerika vize izni fotokopisi
9- Stef'in ailesinden davetiye ve fotokopisi
10- Turkiyedeki malvarligim :) ve fotokopisi
11- Basvuru formu (bedava internette ama bazilari para ile satiyor)
12- Biyometrik fotograf
13- TC kimlik numarasi
14- Kibarlik
15- Guleryuz
Alman Buyukelciligindeki gorevliler cok kibarlar. Kapida duran gorevliden , icerdeki konustugum memura kadar. Ilk once UPS zarfini aliyorsunuz (13 lira), iceri girip numara aldiktan sonra baska bir gorevli evraklarimi duzenledi , bu gorevli fotokopi unuttuysaniz ucret karsiliginda (35 kurus) fotokopi cekiyor.
Sonra siranizi bekliyorsunuz. Benim iceri girmem ile cikmam toplam 45 dakika surdu, zannettigimden cok daha kisa idi eve giderken Nimet Firindan puaca alip Stefe goturdum beraber kahvalti yaptik
Simdi sigortayi sabah 7 :30 da aldim, bu ofisler saat 6, 6 bucuk gibi aciliyormus. bes dakika surmedi, tabii pek sira yoktu.
Evet en sonunda ogrendim ki Almanya'ya aile ve ya arkadas ziyareti icin giderken Amerikadan vize almam gerekiyormus. Yani Miamideki Alman konsolosluguna gitmem gerekirmis. Su an henuz vize alip almadigimi bilmiyorum, insallah alirim tabii. Bir tuhaf oldum tabii, hani Amerikada yabanciyim biliyorum ama simdi orda yasadigim icin Turkiyede yabanciyim :) ne tuhaf dimi?
Hazirladigim belgeler Amerikan vizesi kadar vardi, ama Alman buyukelciligindeki gorevliler cok daha kibar. Mevsimden dolayi sanirsam islerim cok cabuk bitti. Bakalim pasaport ne zaman gelicek. o zaman ABD buyukelciligi daha hizli ertesi gun postaya veriyorlar genelde. Bana soylendigine gore 3-10 is gunu arasinda bir sure aliyormus.
Haa yaninizda getirdiginiz Euro nin bozuk olmasi lazim yani 100 euro ile gelip bozmalarini beklemeyin. Ben bozuk goturdum ama bazilari oyle yapmadi galiba, onlarla konuslarken duydum.
Bugun evlilik basvurusu icin vesikalik aldim. Cankaya Nufus mUdurlugunu aradim, gereken belgelerin listesini aldim, herkese orda da cok kibardi. Sonra hizimi alamadim sekerbank i filan aradim onlarda cok kibardi. bugun cok calistim diye ogleden sonra kendimi jet lag uykusunun kollarina biraktim ohhhhh 2 saat.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Genial post and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.

Adsız dedi ki...

Easily I agree but I think the brief should prepare more info then it has.