Cuma, Ağustos 24, 2007

Amasya ya hosgeldik


Pztesi Amasyaya geldim, sevgili memleketim her zaman ki gibi cok sirin. En sevdigim dondurmadan, kaymaktan yedim. babam bana Amasya yemekleri kitabi almis onu gavuristan a goturucem insallah. Ilkokul binamiz rektorluk olmus, babamda benim okudugum okulda okumustu, babaannemde. bayagi eski bir bina anlayacaginiz. Bugun disari cikip foto cekicegiz galiba. dun yagmur yagdigi icin hava serin guzel. babaanneciklerimle kahvalti ediyorum. eski gunleri anlatiyorlar bana , bende yuz kere dinledigim hikayeleri bir daha dinlemeye bayiliyorum. eski fotograflara baktim, bir iki akraba ziyareti yaptim, iki evliyamizi ziyaret ettim. kisaca tam bir tatil havasinda oyalaniyorum. bugun Hangel yiyecegiz, Hangel Azeri yemegidir. Rahmetli dedem (kendisi cerkez idi) babamlar ilk kez sofraya getirdiginde " Bu ne boyle deve hamuru gibi" demis. Biraz sonrada " ver bakalim su deve hamurundan bir tabak daha" diyerek begendigini ifade etmis :) tarifine bakip buda ne yahu demeyin, bir kere yiyen tadina doyamaz. bizim evde hangel manti gibi beklenir. Bu arada bize terekeme ve karapapakli denildiginide ogrenmis oldum guzel oldu.
hadi ciao

2 yorum:

Açalya dedi ki...

OOOO hangeli okudum, valla bizim köyün boş mantısı gibi, süper!
Yediğin içtiğin senin olsun, gezdiklerini anlat sen bakiim. Bu arada blogunda babaannelerle bir fotoğrafın daha mı vardı o masada ben mi yanılıyorum?

Adsız dedi ki...

Canım çekti valla süper adaşız bu arada bana da beklerim

www.edasuner.com